Konsten att torgföra företagsfilosofin
Hur ska man kommunicera till världen att ens företag står för jämställdhet och rättvisa löner för alla? PR och reklam kan ibland kännas svårbegripligt. Har man lagt ner tid och pengar på att omforma företagets filosofi och arbetssätt kan det vara väl värt att låta konkurrenter och kunder få veta det.
Idag är genus en fråga för allt och alla. Även de som inte har ett varmt förhållande till genusvetenskapen har ändå en åsikt om vad den frambringar i dagens samhälle. De som tidigare har sett genus som en ickefråga har idag tvingats ta ställning när lagförslag och skolor genomsyras av diverse förändringar och genusprogram.
HBTQ-PR
Med det sagt är det alltså lite av en prestigesak att utbilda sin personal i genus. Att förändra företagets rutiner och arbetssätt till ett mer politiskt korrekt tilltalande sätt är inget man gör utan att slå sig på bröstet. Eller på djungeltrumman för den delen.
En PR-byrå eller webbyrå hjälper till med all sorts PR och kan hjälpa ett företag med att komma ut med ny information. Letar man upp via sökmotorer eller tjänsteförmedlare en bättre Webbyrå Stockholms län kan hosta upp är jobbet redan halvklart. Man berättar för dem vad företaget har för behov och de hjälper till med all digital kommunikation och kampanjer företaget kan tänkas behöva. Vill man lär det till och med gå att hitta en byrå som är genuscertifierad. Med sin kunskap om marknaden och med sina kanaler kan de hjälpa att sprida företagets feministiska genus-budskap. En bra allroundbyrå kan göra allt från marknadsstrategi, webb, appar och kampanjsidor.